2020. augusztus 30., vasárnap

Orzottó sült zöldségekkel

Most egy könnyű vacsorát készítettünk, mivel hosszú napunk volt ma Nasival. Tartottunk egy csajos délelőttöt, a fiúkat itthon hagytuk. Csavarogtunk egyet a városban, sikerült fodrászhoz is eljutnunk, Nasi egy cuki frufruval lett gazdagabb. Így, hogy holnap kezdődik az ovi, jó volt egy picit kettesben lenni.



Orzottó sült zöldségekkel 


500 g orzó (rizs alakú tészta)

1,2 l alaplé (én zöldségalaplét használtam)

1 nagyobb fej vöröshagyma 

1 gerezd fokhagyma 

1 ág friss bazsalikom ( vagy 1 tk szárított helyette)

75 g reszelt parmezán 

1/2 cukkini 

5 zsenge répa (mi színes répákat vettünk)


Egy ek olívaolajon megpirítjuk a kockára vágott hagymát, ha már kissé megbarnul hozzáadjuk az apróra vágott vagy összezúzott fokhagymát. Sózzuk meg. Egy percig keverve pirítjuk, majd jöhet bele az orzó. Folyamatosan kevergetve pár percig sütjük, felöntjük 500 ml alaplével. Ha elpárolgott a folyadék, öntünk bele még 500 ml-t. Nagyon fontos, hogy gyakran kevergessük, mert nagyon könnyen letapadhat. Tegyük bele az aprított bazsalikomot és a maradék alaplevet, ha szükséges sózzuk még meg. Ha megfőtt az orzó, keverjük bele a reszelt parmezánt, és tálaljuk. Serpenyőben kevés olajon süssük a tetszőlegesen felszeletelt zöldségeket, én csak sóval és borssal ízesítettem. Tálaláskor reszeljünk rá még egy kevés sajtot. Nasinak reszelt trappista sajtot tettem, ő azt jobban szereti.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése