2013. december 10., kedd

Diós répatorta narancsos mázzal

Mostanában nagyon vágytam egy igazán finom répatortára. A férjem szerint mindig veszek sárgarépát, mikor vásárolok, nem tudom, ez valami tudatalatti dolog lehet, de szerencsére a sógorném kedvence is ez a zöldség, úgy hogy mindig szükség is van rá. Nekünk ez a zöldség az örök favorit lesz. Na ,de kanyarodjunk vissza a répatortára! Egy nagyon egyszerű receptet találtam az interneten, kicsit átalakítottam az ízlésemre és meg is sütöttem!


Hozzávalók: (12 db-hoz)
25 dkg reszelt/darált sárgarépa
2 tojás
15 dkg kukoricaliszt (helyettesíthető ugyanennyi finomliszttel)
1 dl étolaj
0,5 dl tej
10 dkg cukor (én ennek megfelelő mennyiségű édesítőt használtam)
80 dkg dióbél
45 dkg kókuszreszelék
1 tk. sütőpor
1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
fél narancs reszelt héja
Narancsos máz:
1 db 250 g-os natúr sajtkrém
15-20 dkg porcukor (a sajtkrémtől függ a pontos adagolása)
fél narancs reszelt héja

Minden egy tálban
Egy robotgépben ledaráltam a megpucolt sárgarépát és a dióbelet. A többi hozzávalót egy nagy tálban összekeverjük. A kész masszát muffin formába kanalazzuk, amit már előtte vagy kivajaztunk vagy az egyszerűség kedvéért muffinkapszlit használtunk. Nekem ez a mennyiség 12 darabhoz volt elegendő.
180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsülnek. Addig a mázhoz összedolgozzuk a krémsajtot és a porcukrot. Kenhető állagot kell, hogy kapjunk, majd mehet bele a reszelt narancshéj.
A langyos tortácskára kenhetjük a narancsos mázat.


Tápanyagtartalom 100 g ételben (máz nélkül):
Energia: 490 kcal; fehérje: 10,6 g; zsír: 45 g; szénhidrát: 17,3 g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése