2013. december 30., hétfő

Magos mustáros-mézes sült csirke

Amilyen sokáig vártam rá, olyan hamar elröppent a Karácsony. A férjeméknél családi hagyomány a tatárbifsztek Szenteste, de idén szerettem volna egy kicsit én is hozzáadni, ezért elkészítettem ezt a csirkesültet. Köretnek párolt lila káposztát és diós-korianderes burgonyát kínáltam. A párolt káposztát kb. 2 hete megcsináltam és lefagyasztottam kis dobozokban. Nagy segítség volt ez a módszer, mivel még 23-án dolgoztam, túl sok időm nem maradt a vacsora elkészítésére. A csirke mázához az ötletet kedvenc főzős magazinomból vettem, kicsit az ízlésemre formálva.

Magos mustáros-mézes sült csirke
Hozzávalók: (5 személyre)

1 egész, konyhakész csirke (ez a példány 1,5 kg volt kb.)
3 ek. magos dijoni mustár
2 ek. akácméz
só, bors ízlés szerint
2 kisebb fej vöröshagyma
1 kis darab póréhagyma
1 közepes sárgarépa
Körethez:
10 szem sütnivaló burgonya
1 tk. koriandermag
1 maroknyi dió
fél tk. római kömény
2 ek. olaj
só, bors

A csirkét megmossuk, ha szükséges a belsőségeket kiszedjük belőle, és jól átmossuk belülről is. A mázhoz összekeverjük a mézet, a mustárt és a fűszereket, fontos, hogy csak fokozatosan adagoljuk a mézet, ízlés kérdése, hogy ki milyenre szeretné. A zöldségeket megtisztítjuk és a csirke hasába töltjük. A csirkét egy nagyobb tepsibe helyezzük és alaposan bekenjük a mázzal és 2 dl vizet öntünk alá. 200°C-os sütőben körülbelül 40 percig lefedve sütjük. Ha megpuhult, a fóliát vagy a fedőt leszedve, megemelt hőmérsékleten (220-240°C) ropogósra illetve pirosra sütjük. 


A körethez a burgonyát jól megmossuk, és héjastul a háromnegyedig puhára főzzük. Egy tűzálló tálat kiolajazunk, és a burgonyákat szorosan helyezzük a tálba. A fűszereket egy mozsárban összetörjük, hozzáadjuk a diót és az olajat, majd ezt a keveréket a burgonyákra kanalazzuk. A csirke mellett megsütjük 20 perc alatt, míg ropogós lesz. Tálaljuk a csirkesültet burgonyával és a párolt káposztával.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése